ÁSZF Panasz ügyintézés

FONTOS TÁJÉKOZTATÁS AZ INTERNETES ÜGYFELEINKNEK

Napi gyakorlatunk során az általunk felügyelt hálózatokon egyre többször találkozunk azzal a jelenséggel, hogy az ügyfelek olyan eszközöket használnak a végpontjaikon, amik nem rendeltetésszerű működésükkel felesleges terhelést okoznak a DHCP szervereknek. Ezek az eszközök általában olyan olcsó vagy régi firmware-rel rendelkező routerek, melyek működésük közben folyamatosan, másodpercenként többször is IP cím kéréssel bombázzák a szervert, megnehezítve a többi feljelentkező végpont kiszolgálását.
Felügyelt ügyfeleink számára  már korábban figyelést állítottunk be az ilyen hibásan működő eszközök kiszűrésére. A figyelés alapján pedig folyamatosan tájékoztatjuk őket arról, hogy éppen kiknél vannak ilyen routerek, kik azok, akiknél firmware-t kellene frissíteni.
Mivel nem egyedi esetekről van szó és egyre növekszik az ilyen problémák száma, az alábbiakban foglaljuk össze útmutatásunkat és javaslatunkat, amit az ügyfeleik felé is tudnak továbbítani,esetleg honlapjukon megjeleníteni.
Szempontok, javaslatok melyeket egy router vásárlásakor (frissítéskor) érdemes figyelembe venni:

1. Van-e a router gyártójának honlapja?Ha nincs, vagy van, de csak kínai/taiwani nyelvezetű, akkor érdemes inkább egy másik gyártó (legalább angol nyelven) támogatott eszközét választani helyette.

2. A gyártónak vannak-e friss termékei,vagy legutóbb 5 éve módosult a gyártó holnapjának legfrissebb cikke is?Ha utóbbi, akkor érdemes inkább más gyártó termékét választani. Az informatika világa napról napra, óráról órára változik. Ha egy olyan eszközt választunk,aminek a támogatását má ;r rég befejezte a gyártó –erre utalhat a rég aktualizált honlapja is- akkor biztosak lehetünk benne, hogy az eszköz nem fog tudni megfelelni teljes mértékben a mai követelményeknek. Felesleges problémákat és kiadást fog jelenteni, még akkor is, ha esetleg olcsón jutunk hozzá.

3. Ha vannak friss termékek, de a kiválasztott eszköz már most “megszűnt”,akkor azt – hacsak nem valami sokáig nagyon felkapott/sikeres termékről van szó, pl. WRT54GL – inkább hagyjuk!

4. Van-e rendszeres terméktámogatása (új firmware-ek)?Ha túl sok fajta firmware-t tudunk letölteni, gyanús lehet, ha egyáltalán nincs ilyen lehetőség, az is.

5. Fent van-e az OpenWRT, vagy a DD-WRT projekt támogatott eszk&oum l;zei között?Ha igen, akkor nincs baj, mert ha a gyári firmware nem jó, akkor ezek valamelyikére cserélve egy jól működő eszközünk lehet – ezzel persze a garancia érvényességét veszti, de legalább nem az eszközt kell „kidobni”.

6. Csak akkor frissítse routerének firmware-ét ha megfelelő informatikai jártassággal bír,ellenkező esetben forduljon szakemberhez! A szakszerűtlen/hibás telepítés az eszköz garanciájának elvesztéséhez és használhatatlanná válásához is vezethet!
Az általunk leginkább támogatott router márka a Linksys, de nem zárkózunk el a más gyártók által forgalmazott eszközök hálózaton történő kiszolgálásától sem. Jól működő és gyártói támogatással rendelkező modellek a teljesség igénye nélkül:Linksys WRT54GL, Linksys WRT54G, Linksys E1000, D-link DIR600, SMC WBR14-G2, ASUS RX3041, MSI RG300EX Lite, TP-Link TL-R860, TP-Link 941ND , TP-Link TD-8840B, TP-Link WR-841N, Zyxel P 334

Reméljük, hogy a fenti tájékoztatóval segíti tudtunk Önnek információinkkal és esetleg elébe mehetünk általa a további DHCP terheléses problémáknak!További kérdés esetén állunk rendelkezésükre az ismert elérhetőségeinken.